השוואת תשואות – עשה זאת בעצמך!

ידעתם שכיום יש למעלה מ-100 גופים שמספקים מוצרי חיסכון כמו קופת גמל, קרן השתלמות וקרנות פנסיה?

מתוכם יש עשרות גופים קטנים ופחות רלוונטיים ולמעלה מעשרה גופים (חברות ביטוח ובתי השקעות) משמעותיים שבהם רוב הכספים של כולנו מושקעים.

היום אציג לכם כלי מצוין (למי מכם שטיפה מחובר לעולם ומעניין אותו) שיאפשר לכם באופן עצמאי לעשות השוואת תשואות בין הגופים השונים בהתאם למוצר שמעניין אתכם.

אז איך עושים את זה? פשוט!

רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון פיתחה מנועי השוואה נגישים כך שכל אחד ואחת מכם יכול פשוט להיכנס אליהם ובכמה הקלקות לראות מה התשואה שעשתה הקופה בה אתם נמצאים.

אפשר למצוא אותם בגוגל או פשוט להקליק עליהם פה:

השוואה בין קופות גמל וקרנות השתלמות

השוואה בין קרנות פנסיה

השוואה בין קופות ביטוח חיים

דוגמה להשוואת קרנות השתלמות במסלול כללי עם צבירה של יותר מ-8 מיליארד ש"ח:

מה חשוב לדעת?

כשאתם ניגשים להשוואה חשוב שתשוו "תפוחים לתפוחים", יש מגוון רחב של מסלולי השקעה בכל אחד מהמוצרים שנבדלים ביניהם ברמת הסיכון והחשיפה למניות ובהתאמה קיימים הבדלים גבוהים בסיכויים לרווח או להפסד.

בתור התחלה חשוב שתשימו לב שאתם משווים נכון ובוחרים את המוצר המתאים בעת ביצוע ההשוואה.

לצורך העניין השוואה של קרן השתלמות לקרן השתלמות ולא קרן השתלמות לקופת גמל, לאחר מכן חשוב שתוודאו שאתם משווים מסלולים זהים כדי שההשוואה תהיה רלוונטית, למשל השוואה של קרן השתלמות ב"מסלול כללי" בחברת הראל לקרן השתלמות ב"מסלול כללי" בחברת מגדל היא השוואה נכונה.

חשוב שתכירו שהמערכת לא מאפשרת השוואה של תקופות קצרות של חודשים בודדים אלא לכל הפחות השוואה ל-12 חודשים, כמו כן אפשר לדעת מה היקף הנכסים המנוהלים בקופה שבה אני נמצא, האם הקופה "אטרקטיבית" כלומר כזו שנוהרים אליה ומעבירים אליה הרבה כספים או ההיפף "בורחים" ממנה.

בכלל כדאי להתעסק עם המערכת וללמוד אותה, היא מאפשרת עוד הרבה אפשרויות מתוחכמות יותר לביצוע השוואות בצורה מהירה ופשוטה, בנוסף אפשר באמצעות המערכת להבין מה אחוז החשיפה של הקרן שלי למניות בישראל או בחו"ל, אחוז השקעה באג"ח וכן הלאה

לסיכום חשוב לדעת שיש כלים שמאפשרים לנו "להכיר" את הקופה בה אנו נמצאים ומומלץ מפעם לפעם לבחון את הביצועים שלה כדי למקסם רווחיות ובכל מקרה כדאי להתייעץ עם איש מקצוע לפני שמגיעים למסקנות ומקבלים החלטות.

תפריט

דילוג לתוכן